SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA

SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA
kadang kala kita enjoy dgn kawan-kawan… kadang kala kita duka dengan kawan-kawan…. kadang kala kita menghargai….. kadang kala kita mendukai….. isi hati seseorng bukan mudah dilihat dengan mata kasar…. perangai seseorang juga kadang kala mmbuatkan kita suka…. panorama luas fikiran menjiwai perasaan… kita mudah mengenali seseorng,tapi kita sukar melupakan… cinta ini memberikan kita kesenangan pada seseorng….

Selasa, September 4

Pengalaman Sebagai Budak Praktikal

Assalamualaikum... dan Salam Senyum SOKMO...!!
                                                        salam Aidilfitri.. maap zahir dan batin
--Pe Aq nak setori kali ini adalah berkisahkan pengalaman Praktikal AQ kat opis HQ Wisma Sime Darby Holding Berhad, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur selama 3 bulan AQ kat sini..sebagai seorang budak praktikal yang tak skema..!! so inilah kisahnya...--->

Pintu masuk Opis

AQ starting praktikal 25/06/2012 sehingga
07/09/2012... conform..!

Perasaan pertama kali jejakkan kaki ke dalam pejabat..untuk merasai suasana alam pekerjaan yang sebenar.. agak membuatkan Aq bluurrr seketika.. Owesomee...!!

--lam opis ni nama dia Group Sustainability & Quality Management (GSQM) Aq telah ditempatkan di bawah unit Environmental, Safety & Health (ESH) ... nak tau lebih detail sal unit ni korang leh google.c je...!!

ni meja tempat AQ lepak & buat-2 rajin bekerja

ni..bahagian belakang AQ

ni bahagian depan AQ

Really nice opis environment

ni bilik mesyuarat Utama

geng opis yang sempat posing
 -- ramai yang cakap AQ sangat bertuah dapat pengalaman untuk menjalankan praktikal kat opis ni.. dan AQ 100% setuju.. dengan :
90 % - kedatangan masuk kije lewat
50 % - lambat buat kije
30 % - malu bertanya
  dan pelbagai % lagi kekurangan & kelemahan AQ dapat kenalpasti dalam diri AQ.. itulah dia AQ budak praktikal yang tak SKEMA..!



--- tapi AQ sangat gumbira dapat banyak pengalaman tentang alam pekerjaan yang sebenar..

---macamana kita nak achieve sesuatu target..
 ---menetapkan matlamat.. walaupun kadang-2 Aq agak sukar nak faham sesuatu benda..

------how pening-nyaaaa AQ nak buat sesuatu tugasan tu.... betapa lewatnya AQ masuk kije Ary-2..
dan betapa banyaknya.. soalan yang bermain di minda.. banyak tanda tanya dan juga kata kerja..!!
 --->dengan segala pengalaman yang telah diperolehi ...skunk rasanya Aq telah bersedia untuk berada di alam pekerjaan yang sebenar..

terima kasih kat semua yang telah banyak membantu Aq sepanjang Aq menjalani latihan Industri kat opis ni...!!... kat mamber-2 yang selalu call & mesej AQ tentang hal-2 praktikal..berkaitan borang-2 sumer.. thanxx okiess..
----hope kita semua akan berjaya pada masa hadapan nanti.. dan mempunyai kerjaya yang diinginkan...!!..
p/s : jangan pernah lari dari mencari pengalaman..walau di mana kita berada.. walau seteruk mana pengalaman yang kita hadapi.. semua itu hanya akan dapat diperolehi..oleh mereka yang tahu menghargai..

**** dulu Aq selalu berharap dapat pengalaman masuk kije kat Company yang gempaQ-2.. or dapat praktikal kat sana... dan sekarang Aq dah dapat capai impian Aq**** dan Aq sangat berpuas hati.. kerana pengalaman yang Aq perolehi lebih penting dari apa yang Aq ingin dapat... !!

*** Aq bukan mencari kerja..tapi KERJAYA***








 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan