SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA

SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA
kadang kala kita enjoy dgn kawan-kawan… kadang kala kita duka dengan kawan-kawan…. kadang kala kita menghargai….. kadang kala kita mendukai….. isi hati seseorng bukan mudah dilihat dengan mata kasar…. perangai seseorang juga kadang kala mmbuatkan kita suka…. panorama luas fikiran menjiwai perasaan… kita mudah mengenali seseorng,tapi kita sukar melupakan… cinta ini memberikan kita kesenangan pada seseorng….

Rabu, November 23

time AQ tension AQ isap rokok


--time AQ tension AQ isap rokok..ada yang tanya kenapa..? AQ nak lepaskan sumer tension AQ..tapi kenapa  AQ nak isap rokok..x da benda laen k yang AQ leh buat..!! tuu..maybe sebab pilihan tuk AQ lepaskan tension tuu salah.. tapi..tuu laa yang menjadi persoalan..?? dan AQ biarkan persoalan tuu x memberikan sebarang jawapan..sebab AQ sendiri tak tahu dan tak mahu tahu kenapa AQ buat macam tuu.!


MAT LUTFI..AQ rasa orang ni memang ketif dan banyak idea.. dia seorang Vlogger antara yang PERTAMA AQ tengok dan banyak memberi something yang dapat membuka minda AQ..!!
==lately ni AQ rasa terkesan cikit dengan salah satu video yang dia buat..!! rasanya buat AQ terfikir tajuk video tuu “rokok dan kopiah”... kenapa AQ leh terkesan ngan video yang dia buat tuu :

--eeemmm..something if we feel lonely..kesunyian..keseorangan..dengan pelbagai masalah.. tanpa arah tujuan dan matlamat.. rasa macam kaki tuu berat sangat nak melangkah dengan beban di kepala yang tak henti duk pikir sal pe yang patut AQ buat.. dulu AQ pernah berada dalam satu situasi yang ternya telah memberi kesan kepada AQ sehingga sekarang..

--ada sesetengah manusia hanya bergantung dekat TUHAN..bila dia tak bagi apa yang kita nak kita marah..kita tak bersyukur..adakah kita tak seberuntung seperti manusia lain..AQ bukannya tak pernah bergantung kat saper-2..tapi AQ just pikir positif..setiap perkara yang berlaku must be a reason behind that..so idup AQ bahagia..hati AQ senang..

--setiap perkara yang ingin kita lakukan..pastinya terdapat 2 pilihan yang menentukan cara dan bagaimana kita nak berada lam masalah tuu dan menanganinya..ianya juga seperti keinginan kita bagi mencapai matlamat.. samada kita sememangnya mahu membuat keputusan seperti itu..ataupun tidak..kadang-2 membuat keputusan ni lebih susah berbanding memikirkan kesan yang bakal kita hadapi..!

.... dulu AQ buat keputusan tuk sambung belajo lepas abez STPM..time tuu banyak betul dugaan yang AQ hadapi.. time AQ sambung belajo nak abezkan ijazah AQ..macam-2 plak masalah yang ada..!! tapi setiap hari AQ hanya tersenyum..tak da sape-2 pun yang paham AQ..mereka hanya cakap AQ ni macam tak betul..salah k lau AQ nak epy-2..AQ tak kacau sesaper..AQ bahagia dengan cara AQ..!

=Tapi AQ anggap sumer tuu dah ditakdirkan macam 2... bukan AQ nak menyalahkan takdir.. AQ terima setiap ujian dari-NYA...Cuma..silap AQ adalah..setiap keputusan AQ yang AQ lakukan tuu AQ x pikir dengan betul..secara total dan rasionalnya.. pilihan yang AQ lakukan tuu adalah salah..
Tapi..itulah yang telah banyak memberi AQ pengalaman dan pengajaran..bagi melihat DUNIA ini dengan lebih bijak..bagi mengatur langkah perjalanan AQ di kemudian hari..bagi memberi kematangan pada diri..

Tapi AQ tak boleh hidup sorang diri macam ni..AQ takkan kemana-mana selagi AQ bergantung kepada yang tak mati... AQ rancang semua perkara..dan AQ berharap itu semua akan berlaku... walaupun mungkin nasib tak menyebelahi AQ..!! sekurangnya AQ dah berusaha dapatkan apa yang AQ nak..!

KEPERCAYAAN TANPA RASIONAL – BUTA
RASIONAL TANPA KEPERCAYAAN - KONTANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan